REGULAMIN APLIKACJI FORKTABLE - UŻYTKOWNICY
Spis treści
Postanowienia ogólne § 1
Definicje § 2
Wymagania techniczne § 3
Ogólne zasady korzystania z Usług § 4
Umowa o dostarczanie Usługi § 5
Reklamacje dotyczące Usługi § 6
Prawo odstąpienia od Umowy § 7
Treści i Opinie Użytkownika § 8
Odpowiedzialność Usługodawcy § 9
Pozasądowe rozwiązywanie sporów § 10
Własność intelektualna Usługodawcy § 11
Przetwarzanie danych osobowych § 12
Zmiana Usługi § 13.
Zmiana Regulaminu § 14
Opłaty i rozliczenia § 15
Postanowienia końcowe § 16
§ 1.
Postanowienia ogólne
Niniejszy regulamin (dalej: „Regulamin”) określa zasady i warunki korzystania z Aplikacji Forktable działającej pod adresem internetowym https://app.forktable.pl/ oraz innych usług świadczonych przez Usługodawcę.
Aplikacja jest narzędziem umożliwiającym Użytkownikowi zamawianie posiłków oraz tworzenia rezerwacji w restauracjach, które korzystają z Aplikacji jako Usługobiorca.
Regulamin jest regulaminem, o którym mowa w art. 8 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (dalej: „Ustawa o świadczeniu usług drogą elektroniczną”).
Dostawcą usług jest Ehsan Golesorkhi, prowadzący działalność pod firmą myesai Ehsan Golesorkhi (adres stałego miejsca wykonywania działalności gospodarczej: ul. Na Piastki 10a lok. 2, 32-087 Zielonki), wpisany do Centralnej Ewidencji Informacji o Działalności Gospodarczej prowadzonej przez ministra właściwego ds. gospodarki, posiadający NIP: 5130270829, numer REGON: 388488417 (dalej: „Usługodawca”).
Kontakt z Usługodawcą jest możliwy za pomocą:
poczty elektronicznej – pod adresem: support@forktable.com;
poczty tradycyjnej – pod adresem: ul. Na Piaski 10A/2, 32-087 Zielonki
telefonu – pod numerem: +48 728 706 054.
Zgodnie z przepisami Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2022/2065 z dnia 19 października 2022 r. w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz zmiany dyrektywy 2000/31/WE (akt o usługach cyfrowych) (dalej: „DSA”), Usługodawca wyznaczył punkt kontaktowy służący do bezpośredniej komunikacji z organami państw członkowskich UE, Komisją Europejską, Radą ds. Usług Cyfrowych oraz Użytkownikami Aplikacji w sprawach objętych regulacją DSA. Punkt kontaktowy jest dostępny pod adresem: support@forktable.com.
Przed rozpoczęciem korzystania z Aplikacji Użytkownik zobowiązany jest zapoznać się z Regulaminem oraz Polityką prywatności.
Niniejszy Regulamin dotyczy Użytkowników, będących Konsumentami lub Przedsiębiorcami na prawach Konsumenta, którzy chcą skorzystać z Aplikacji w celu skorzystania z możliwości zamawiania posiłków oraz dokonywania rezerwacji. Usługobiorców obowiązuje Regulamin, znajdujący się pod adresem https://forktable.pl/terms-and-conditions-service-recipients#definicje.
§ 2.
Definicje
Użyte w Regulaminie wyrazy pisane wielką literą mają następujące znaczenie:
Aplikacja – narzędzie umożliwiające Użytkownikowi zamawianie posiłków, tworzenie rezerwacji oraz dodawanie opinii w ramach restauracji Usługobiorców, które korzystają z Aplikacji;
Kodeks cywilny - ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny;
Konsument - osoba fizyczna dokonująca z Usługodawcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową;
Konto - panel tworzony w systemie informatycznym Aplikacji, umożliwiający Użytkownikowi korzystanie z jej funkcjonalności;
Login - indywidualny i niepowtarzalny adres poczty elektronicznej będący unikalnym identyfikatorem Użytkownika w Aplikacji;
Niezgodność – rozumie się przez to niezgodność Usługi z Umową o dostarczanie Usługi (kryteria oceny zgodności Usługi z Umową dotyczącą jego dostarczania określa art. 43k ust. 1-2 Ustawy o prawach konsumenta);
Opinia – opinia Użytkownika o Usłudze, obejmująca opis doświadczeń Użytkownika związanych z korzystaniem z Usług;
Polityka prywatności - dokument zawierający informacje o przetwarzaniu danych osobowych Użytkowników przez Usługodawcę;
Przedsiębiorca - osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której przepisy szczególne przyznają zdolność prawną, prowadząca we własnym imieniu działalność gospodarczą lub zawodową;
Przedsiębiorca na prawach Konsumenta - osoba fizyczna prowadząca we własnym imieniu działalność gospodarczą lub zawodową, która zawarła ze Usługodawcą Umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, nieposiadającą jednak dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej;
Regulamin - termin zdefiniowany w § 1 ust. 1 Regulaminu;
Treści Użytkownika/Treści – wszelkie dane (w tym dane osobowe), pliki elektroniczne, informacje i materiały zapisane przez Użytkownika na Koncie oraz w ramach Aplikacji (w tym opinie o posiłkach lub restauracjach);
Umowa o dostarczanie Usługi – umowa o dostarczanie usługi cyfrowej w rozumieniu Ustawy o prawach konsumenta, na podstawie której Usługodawca zobowiązuje się nieodpłatnie dostarczać na rzecz Użytkownika Usługę;
Usługa – usługa cyfrowa w rozumieniu Ustawy o prawach konsumenta, polegająca na umożliwieniu Użytkownikowi przez Usługodawcę korzystania z funkcjonalności Aplikacji;
Usługobiorca – Przedsiębiorca korzystający z Aplikacji w celu systemem zamówień i rezerwacji na gruncie odrębnej umowy;
Usługodawca – termin zdefiniowany w § 1 ust. 4 Regulaminu;
Ustawa o prawach konsumenta - ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta;
Ustawa o świadczeniu usług drogą elektroniczną - termin zdefiniowany w § 1 ust. 3 Regulaminu;
Użytkownik – Konsument lub Przedsiębiorca na prawach Konsumenta, który korzysta z Aplikacji w celu skorzystania z jej funkcjonalności;
§ 3.
Wymagania techniczne
W celu prawidłowego korzystania przez Użytkownika z usług świadczonych przez Usługodawcę za pomocą Aplikacji, niezbędne jest:
połączenie z siecią Internet;
posiadanie urządzeń pozwalających na korzystanie z zasobów sieci Internet;
posiadanie urządzenia z systemem operacyjnym Android 14 lub wyższym lub iOS 16 lub wyższym;
korzystanie z przeglądarki internetowej umożliwiającej wyświetlanie na ekranie urządzenia dokumentów hipertekstowych, powiązanych w sieci Internet przez sieciową usługę WWW oraz obsługującej język programowania JavaScript, a ponadto akceptującej pliki typu cookies;
posiadanie aktywnego konta poczty elektronicznej.
W ramach Aplikacji zabronione jest korzystanie przez Użytkowników z wirusów, botów, robaków bądź innych kodów komputerowych, plików czy programów (w szczególności automatyzujących procesy skryptów i aplikacji bądź innych kodów, plików lub narzędzi).
Usługodawca informuje, że wykorzystuje kryptograficzną ochronę transferu elektronicznego oraz treści cyfrowych przez zastosowanie właściwych środków logicznych, organizacyjnych i technicznych, w szczególności w celu uniemożliwienia dostępu osobom trzecim do danych, w tym przez szyfrowanie SSL, stosowanie haseł dostępu oraz programów antywirusowych czy przeciw niechcianemu oprogramowaniu.
Usługodawca informuje, że pomimo stosowania zabezpieczeń, o których mowa ust. 3 powyżej korzystanie z sieci Internet oraz usług świadczonych drogą elektroniczną może być zagrożone dostaniem się do systemu teleinformatycznego oraz urządzenia Użytkownika, szkodliwego oprogramowania lub uzyskaniem dostępu do danych znajdującym się na tym urządzeniu przez osoby trzecie. W celu zminimalizowania powołanego zagrożenia Usługodawca zaleca stosowanie programów antywirusowych lub środków chroniących identyfikację w sieci Internet.
§ 4.
Ogólne zasady korzystania z Usług
Korzystanie z Aplikacji jest bezpłatne. Usługodawca zastrzega sobie jednak prawo do wprowadzenia w przyszłości dodatkowych, opcjonalnych funkcji lub usług, które mogą być dostępne za opłatą. O każdej zmianie dotyczącej wprowadzenia płatnych funkcji Usługodawca poinformuje Użytkownika z odpowiednim wyprzedzeniem.
W ramach Aplikacji, Użytkownik może zamówić posiłki z odbiorem osobistym w restauracji Usługobiorcy lub w restauracji Usługobiorcy na miejscu.
W ramach Aplikacji, Użytkownik może utworzyć rezerwację stolika w restauracji Usługobiorcy.
Użytkownik jest zobowiązany do korzystania z Aplikacji w sposób zgodny z przepisami prawa powszechnie obowiązującego, postanowieniami Regulaminu, a także z dobrymi obyczajami.
Usługodawca zapewnia jedynie platformę pośredniczącą – umożliwiającą składanie zamówień, tworzenie rezerwacji i dodawanie Opinii. Usługodawca nie odpowiada za jakość i właściwy opis posiłków oraz za odwołane lub błędne rezerwacje.
Dane podawane w ramach Aplikacji – w tym dane o posiłkach, alergenach, dane o czasie przygotowania, dane o rezerwacji i ich dostępności – są podawane wyłącznie przez Usługobiorców. Usługodawca w żadnym stopniu nie ma wpływu na ww. dane.
Jeden Użytkownik może założyć w Aplikacji na jeden adres e-mail tylko jedno Konto.
Usługodawca oświadcza, a Użytkownik przyjmuje do wiadomości, że wersja webowa Aplikacji nie wymaga instalowania aktualizacji.
Dostarczanie przez Użytkownika treści o charakterze bezprawnym jest zabronione.
Użytkownik korzystający z usług świadczonych przez Usługodawcę zobowiązany jest podawać wyłącznie dane (w tym dane osobowe) zgodne ze stanem rzeczywistym. Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za skutki podania przez Użytkownika nieprawdziwych lub niepełnych danych.
W przypadku wystąpienia problemów technicznych związanych z funkcjonowaniem Aplikacji, Usługobiorca ma możliwość ich zgłoszenia mailowo na adres support@forktable.com.
Za naruszenie Regulaminu uznaje się w szczególności:
dostarczanie przez Użytkownika treści o charakterze bezprawnym;
korzystanie przez Użytkownika z Usługi i funkcjonalności niezgodnie z ich przeznaczeniem;
podanie przez Użytkownika nieprawdziwych lub niepełnych danych;
założenie przez Użytkownika więcej niż jednego Konta przy użyciu tego samego adresu e-mail.
W przypadku stwierdzenia naruszenia Regulaminu, Usługodawca może wezwać Użytkownika do jego usunięcia i wyznaczyć mu w tym celu termin nie krótszy niż 7 (siedem) dni.
W przypadku braku usunięcia naruszenia Regulaminu przez Użytkownika – Usługodawca ma prawo do zablokowania dostępu do Aplikacji, do momentu usunięcia naruszenia, o którym mowa w ust. 12 i 13.
Wszelkie oświadczenia, wezwania, zawiadomienia i informacje, o których mowa w Regulaminie, mogą być przekazywane za pomocą poczty elektronicznej, chyba że szczególne postanowienie Regulaminu stanowi inaczej.
§ 5.
Umowa o dostarczanie Usługi
Na podstawie Umowy o dostarczanie Usługi, Usługodawca umożliwia Użytkownikowi korzystanie z następujących funkcji Aplikacji:
przechowywanie danych;
możliwość zamówienia posiłku;
śledzenie etapów przygotowania posiłku;
możliwość rezerwacji stolika;
otrzymywanie powiadomień od Usługobiorców;
dodawanie Opinii;
[…].
W celu zawarcia Umowy o dostarczanie Usługi, Użytkownik powinien wykonać następujące czynności:
uruchamia Aplikację (lub wchodzi na stronę internetową Aplikacji) i podaje swój adres poczty elektronicznej (e-mail);
Aplikacja automatycznie sprawdza, czy podany adres e-mail jest przypisany do istniejącego Konta;
w przypadku, gdy podany adres e-mail nie jest przypisany do żadnego Konta, Użytkownik:
a) ustala hasło do Konta,
b) obowiązkowo akceptuje Regulamin i Politykę prywatności poprzez zaznaczenie odpowiedniego checkboxa,
c) zatwierdza dane, w wyniku czego na podany adres e-mail wysyłany jest jednorazowy kod weryfikacyjny lub link aktywacyjny;Użytkownik wprowadza w Aplikacji kod weryfikacyjny otrzymany na e-mail (lub klika link aktywacyjny), w celu potwierdzenia prawidłowości adresu e-mail;
po prawidłowej weryfikacji adresu e-mail Użytkownik uzupełnia pozostałe dane wymagane do utworzenia Konta, w szczególności pseudonim (nickname);
po zatwierdzeniu danych Konto zostaje utworzone, a Umowa o dostarczanie Usługi zostaje zawarta.
Po uzyskaniu dostępu do Konta – Użytkownik otrzymuje dostęp do funkcjonalności opisanych w ust. 2.
W celu skorzystania z możliwości zamówienia posiłku lub utworzenia rezerwacji, Użytkownik powinien wykonać następujące czynności:
Użytkownik uruchamia Aplikację i wybiera restaurację, w szczególności poprzez:
a) zeskanowanie kodu QR udostępnionego przez daną restaurację, albo
b) wyszukanie restauracji w Aplikacji;po wybraniu restauracji Użytkownik przechodzi do podsumowania, w ramach którego może:
a) wybrać pozycje z menu i złożyć zamówienie na posiłki, albo
b) utworzyć rezerwację stolika na dostępny termin;jeżeli Użytkownik nie jest zalogowany, Aplikacja wyświetli komunikat z prośbą o:
a) zalogowanie się na Konto, albo
b) podanie adresu e-mail w celu jego weryfikacji i utworzenia Konta;
W przypadku tworzenia Konta Użytkownik musi:
• wprowadzić otrzymany kod weryfikacyjny,
• zaakceptować Regulamin i Politykę prywatności,
• a jeżeli dokonuje rezerwacji – uzupełnić również pseudonim (nickname);po zalogowaniu lub utworzeniu Konta, Użytkownik potwierdza wybór zamówienia lub rezerwacji;
w przypadku zamówienia posiłków, Użytkownik po potwierdzeniu zamówienia zostaje przekierowany na stronę płatności obsługiwaną przez Zewnętrznego Operatora Płatności.
Po dokonaniu płatności Aplikacja wyświetla szczegóły zamówienia, w tym informację o jego statusie i etapach przygotowania;w przypadku rezerwacji, po złożeniu zapytania rezerwacyjnego jest ono przekazywane do restauracji.
W momencie zaakceptowania rezerwacji przez restaurację Użytkownik otrzymuje:
a) powiadomienie w Aplikacji (in-app), oraz
b) wiadomość e-mail zawierającą potwierdzenie rezerwacji.Jeżeli w ramach Usługi dokonano rezerwacji stolika, Użytkownik ma prawo:
odwołać rezerwację, albo
zwrócić się do restauracji z prośbą o zmianę daty lub godziny rezerwacji, o ile restauracja udostępnia taką możliwość.
Informacja o anulowaniu rezerwacji lub o akceptacji/odrzuceniu prośby o zmianę terminu zostanie przekazana Użytkownikowi w Aplikacji (in-app) oraz, dodatkowo, drogą e-mail.
W przypadku braku udzielenia Użytkownikowi dostępu do Usługi niezwłocznie po zawarciu Umowy o dostarczanie Usługi, Użytkownik wzywa Usługodawcę do niezwłocznego udzielenia dostępu do Usługi. Wezwanie, o którym mowa w zdaniu poprzedzającym, może zostać wysłane za pomocą poczty elektronicznej, pod adres wskazany w § 1 ust. 5 pkt 1 Regulaminu. W przypadku, gdy Usługodawca nie udzieli Użytkownikowi dostępu do Usługi niezwłocznie po otrzymaniu wezwania, o którym mowa w zdaniu poprzedzającym, Użytkownik może odstąpić od Umowy o dostarczanie Usługi.
Niezależnie od postanowień ust. 8 powyżej, w przypadku braku udzielenia Użytkownikowi dostępu do Usługi, Użytkownik może odstąpić od Umowy o dostarczanie Usługi bez wzywania Usługodawcy do udzielenia dostępu do Usługi, jeżeli zachodzi co najmniej jeden z przypadków wskazanych w art. 43j ust. 5 Ustawy o prawach konsumenta.
Niezależnie od postanowień ust. 8-9 powyżej Użytkownik może wypowiedzieć Umowę o dostarczanie Usługi poprzez samodzielne usunięcie swojego Konta w Aplikacji lub poprzez złożenie dyspozycji usunięcia jego Konta Usługodawcy, poprzez wysłanie stosownej informacji na adres § 1 ust. 5 pkt 1 Regulaminu.
Odstąpienie przez Użytkownika od Umowy o dostarczanie Usługi albo jej wypowiedzenie, niezależnie od podstawy dokonania tej czynności, następuje poprzez złożenie Usługodawcy oświadczenia o odstąpieniu od Umowy o dostarczanie Usługi albo o jej wypowiedzeniu. Oświadczenie, o którym mowa w zdaniu poprzedzającym, może zostać wysłane za pomocą poczty elektronicznej, pod adres wskazany w § 1 ust. 5 pkt 1 Regulaminu.
W przypadku naruszenia przez Użytkownika postanowień Regulaminu i nie usunięcia tego naruszenia pomimo otrzymania wezwania, Usługodawca może wypowiedzieć Umowę o dostarczanie Usługi z zachowaniem okresu wypowiedzenia wynoszącego 7 (siedem) dni, poprzez złożenie Użytkownikowi oświadczenia o wypowiedzeniu za pomocą poczty elektronicznej. Po upływie okresu wypowiedzenia wskazanego w zdaniu poprzedzającym, Usługodawca wstrzymuje dostarczanie Usługi. W czasie trwania okresu wypowiedzenia, Usługodawca może zablokować Użytkownikowi dostęp do Usługi korzystania z Aplikacji, jeżeli jest to niezbędne w celu zapobieżenia popełnianiu dalszych naruszeń przez Użytkownika.
Usługodawca usuwa Konto niezwłocznie po otrzymaniu oświadczenia, o którym mowa w ust. 11 powyżej, albo po upływie okresu wypowiedzenia, o którym mowa w ust. 12 powyżej.
§ 6.
Reklamacje dotyczące Usługi
Dostarczana Użytkownikowi przez Usługodawcę Usługa musi być zgodna z dotycząca ją Umową przez cały okres dostarczania Usługi.
Usługodawca ponosi odpowiedzialność za Niezgodność ujawnioną w okresie dostarczania Usługi.
W przypadku ujawnienia Niezgodności, Użytkownik może złożyć reklamację zawierającą żądanie doprowadzenia Usługi do zgodności z Umową dotyczącą jej dostarczania.
Reklamacja składana jest za pomocą poczty elektronicznej, pod adres wskazany w § 1 ust. 5 pkt 1 Regulaminu.
Reklamacja powinna zawierać:
imię i nazwisko Użytkownika;
adres poczty elektronicznej;
opis ujawnionej Niezgodności;
żądanie doprowadzenia Usługi do zgodności z Umową dotyczącą jej dostarczania.
Usługodawca może odmówić doprowadzenia Usługi do zgodności z Umową dotyczącą jej dostarczania, jeżeli jest to niemożliwe albo wymagałoby poniesienia przez Usługodawcę nadmiernych kosztów.
Po rozpatrzeniu reklamacji, Usługodawca udziela Użytkownikowi odpowiedzi na reklamację, w której:
uznaje reklamację oraz wskazuje planowany termin doprowadzenia Usługi do zgodności z Umową dotyczącą jej dostarczania;
odmawia doprowadzenia Usługi do zgodności z Umową dotyczącą jej dostarczania z przyczyn wskazanych w ust. 6 powyżej;
odrzuca reklamację z powodu jej bezzasadności.
Usługodawca udziela odpowiedzi na reklamację za pomocą poczty elektronicznej w terminie 14 (czternastu) dni od dnia jej otrzymania.
W przypadku uznania reklamacji, Usługodawca na własny koszt doprowadza Usługi do zgodności z Umową dotyczącą jej dostarczania w rozsądnym czasie od chwili otrzymania reklamacji i bez nadmiernych niedogodności dla Użytkownika, uwzględniając charakter usługi oraz cel, w jakim jest ona wykorzystywana. Planowany termin doprowadzenia Usługi do zgodności z Umową dotyczącą jej dostarczania Usługodawca wskazuje w odpowiedzi na reklamację.
W przypadku ujawnienia Niezgodności, Użytkownik może złożyć Usługodawcy oświadczenie o odstąpieniu od Umowy, gdy:
doprowadzenie do zgodności Usługi z Umową dotyczącą jej dostarczania jest niemożliwe albo wymaga nadmiernych kosztów;
Usługodawca nie doprowadził Usługi do zgodności z Umową dotyczącą jej dostarczania zgodnie z ust. 9 powyżej;
Niezgodność występuje nadal, mimo że Usługodawca próbował doprowadzić Usługę do zgodności z Umową dotyczącą jej dostarczania;
Niezgodność jest na tyle istotna, że uzasadnia odstąpienie od Umowy dotyczącej dostarczania Usługi bez uprzedniego żądania od Usługodawcy doprowadzenia Usługi do zgodności z Umową dotyczącą jej dostarczania;
z oświadczenia Usługodawcy lub okoliczności wyraźnie wynika, że Usługodawca nie doprowadzi Usługi do zgodności z Umową dotyczącą jej dostarczania w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niedogodności dla Użytkownika.
Oświadczenie o odstąpieniu od Umowy może zostać złożone za pomocą poczty elektronicznej, pod adres wskazany w § 1 ust. 5 pkt 1 Regulaminu.
Oświadczenie o odstąpieniu od Umowy powinno zawierać:
imię i nazwisko Użytkownika;
adres poczty elektronicznej;
datę dostarczenia Usługi;
opis ujawnionej Niezgodności;
wskazanie przyczyny złożenia oświadczenia, wybranej spośród przyczyn wskazanych w ust. 10 powyżej;
oświadczenie o obniżeniu ceny, wraz ze wskazaniem obniżonej ceny albo oświadczenie o odstąpieniu od Umowy.
W przypadku odstąpienia przez Użytkownika od Umowy o dostarczanie Usługi korzystania z Aplikacji, Usługodawca usuwa Konto niezwłocznie po otrzymaniu oświadczenia o odstąpieniu od Umowy o dostarczanie Usługi korzystania z Aplikacji.
Na podstawie art. 34 ust. 1a Ustawy o prawach konsumenta, w przypadku odstąpienia przez Użytkownika od Umowy dotyczącej dostarczania Usługi korzystania z Aplikacji, Użytkownik jest zobowiązany do zaprzestania korzystania z tej Usługi i udostępniania jej osobom trzecim.
§ 7.
Prawo odstąpienia od Umowy
Na podstawie art. 27 i n. Ustawy o prawach konsumenta, Użytkownik ma prawo odstąpić od Umowy bez podania jakiejkolwiek przyczyny w terminie 14 (czternastu) dni od dnia jej zawarcia.
Prawo odstąpienia od Umowy, Użytkownik wykonuje poprzez złożenie Usługodawcy oświadczenia o odstąpieniu od Umowy. Do zachowania terminu na odstąpienie od umowy wystarczy wysłanie oświadczenia przed upływem terminu, o którym mowa w ust. 2 powyżej.
Oświadczenie o odstąpieniu od Umowy może być złożone przez Użytkownika w jakiejkolwiek formie, w szczególności na formularzu stanowiącym załącznik nr 2 do Ustawy o prawach konsumenta.
W przypadku złożenia oświadczenie o odstąpieniu od Umowy, Usługodawca niezwłocznie przesyła Użytkownikowi potwierdzenie jego otrzymania za pomocą poczty elektronicznej.
W przypadku odstąpienia przez Użytkownika od Umowy, Usługodawca usunie Konto niezwłocznie po otrzymaniu oświadczenia o odstąpieniu od Umowy.
W przypadku odstąpienia przez Użytkownika od Umowy o dostarczanie Usługi, Usługodawca usunie Konto niezwłocznie po otrzymaniu oświadczenia o odstąpieniu od Umowy.
Prawo odstąpienia od Umowy nie przysługuje Użytkownikowi w odniesieniu do Umów, jeżeli Usługodawca wykonał w pełni Usługę za wyraźną zgodą Użytkownika będącego Konsumentem oraz Przedsiębiorcy na prawach Konsumenta, który został poinformowany, że po spełnieniu świadczenia przez Usługodawcę utraci prawo do odstąpienia od Umowy.
§ 8.
Treści i Opinie Użytkownika
Użytkownicy mogą przesłać Usługodawcy Opinię oraz zamieszczać Treści w Aplikacji.
Przesłanie Opinii może nastąpić w jakikolwiek sposób, w tym za pomocą poczty elektronicznej.
Przesłanie Opinii nie nakłada na Usługodawcę obowiązku jej publikacji.
Opublikowana przez Usługodawcę Opinia może być przez niego usunięta w dowolnym czasie.
Zabronione jest umieszczanie Treści i Opinii:
zawierających nieprawdziwe dane, sprzecznych z prawem, Regulaminem lub dobrymi obyczajami;
zawierających treści służące prowadzeniu działań zabronionych przez prawo, nawołujących do przemocy, nienawiści lub znieważających jakąkolwiek grupę osób lub osobę;
zawierających treści mogące naruszać dobra osobiste, prawa autorskie, prawo do wizerunku lub innego rodzaju prawa osób trzecich;
zawierających treści reklamowe, promocyjne, polityczne, religijne lub dyskryminacyjne;
zawierających treści promujące działalność konkurencyjną wobec Usługodawcy.
Każda osoba korzystająca z Aplikacji (dalej: „Zgłaszający”) jest uprawniona do zgłoszenia Treści lub Opinii mogącej naruszać Regulamin.
Zgłoszenia można dokonać w następujący sposób:
e-mailowo – na adres: support@forktable.com;
na piśmie, najlepiej listem poleconym — na adres: ul. Na Piaski 10a/2, 32-087 Zielonki.
Zgłoszenie powinno zawierać następujące informacje:
wystarczająco uzasadnione wyjaśnienie powodów, dla których dana Treść lub Opinia stanowi nielegalną treść,
jasne wskazanie dokładnej elektronicznej lokalizacji informacji, takiej jak dokładny adres URL lub dokładne adresy URL, oraz w stosownych przypadkach, dodatkowe informacje umożliwiające identyfikację Treści lub Opinii, stosownie do jej rodzaju i funkcjonalności Aplikacji,
imię i nazwisko lub nazwę oraz adres e-mail Zgłaszającego, z wyjątkiem zgłoszenia dotyczącego informacji uznawanych za związane z jednym z przestępstw, o których mowa w art. 3–7 dyrektywy 2011/93/UE,
oświadczenie potwierdzające powzięte w dobrej wierze przekonanie Zgłaszającego, że informacje i zarzuty w nim zawarte są prawidłowe i kompletne.
Po otrzymaniu zgłoszenia Usługodawca przesyła Zgłaszającemu potwierdzenie jego otrzymania na wskazany przez niego adres e-mail.
W przypadku, gdy zgłoszenie nie zawiera elementów wskazanych w ust. 8 powyżej lub zawiera błędy, Usługodawca może zwrócić się do Zgłaszającego z prośbą o uzupełnienie lub poprawienie zgłoszenia w terminie 14 dni od dnia otrzymania ww. prośby. W przypadku, gdy Zgłaszający nie dokona uzupełnienia lub poprawy zgłoszenia w terminie wskazanym w zdaniu poprzedzającym, Usługodawca może pozostawić zgłoszenie bez rozpoznania.
Usługodawca weryfikuje zgłoszoną Treść lub Opinię w terminie 14 dni od dnia otrzymania kompletnego i prawidłowego zgłoszenia. W ramach czynności weryfikacyjnych, jeśli będzie to konieczne, poprosimy zgłaszającego o przesłanie niezbędnych dodatkowych informacji lub dokumentów. Do czasu rozpoznania zgłoszenia możemy zablokować widoczność Treści lub Opinii.
Po dokonaniu weryfikacji Zgłoszenia Usługodawca:
usuwa Treść lub Opinię naruszającą Regulamin;
przywraca Treść lub Opinię nienaruszającą zasad wynikających z Regulaminu (jeśli jej widoczność została zablokowana na etapie weryfikacji Zgłoszenia),
podając uzasadnienie decyzji.
W przypadku usunięcia Treści lub Opinii Usługodawca niezwłocznie powiadamia o tym fakcie zarówno Zgłaszającego, jak i Użytkownika, który opublikował usuniętą Treść lub Opinię, podając uzasadnienie swojej decyzji.
Uzasadnienie decyzji Usługodawcy obejmuje:
wskazanie czy decyzja obejmuje usunięcie Treści/Opinii, zablokowanie jej widoczności, depozycjonowanie albo nakłada inne środki, o których mowa w Regulaminie w odniesieniu do tej Opinii oraz w stosownych przypadkach, zakres terytorialny decyzji i okres jej obowiązywania;
fakty i okoliczności, na podstawie których podjęto decyzję, w tym w stosownych przypadkach informację czy decyzję podjęto na podstawie zgłoszenia dokonanego przez Zgłaszającego, czy na podstawie dobrowolnych czynności sprawdzających prowadzonych z inicjatywy Usługodawcy oraz gdy jest absolutnie niezbędne, tożsamość Zgłaszającego;
w stosownych przypadkach informacje na temat wykorzystania zautomatyzowanych środków podczas podejmowania decyzji, w tym informację czy decyzję podjęto w odniesieniu do Treści/Opinii wykrytych lub zidentyfikowanych z wykorzystaniem zautomatyzowanych narzędzi;
jeżeli decyzja dotyczy potencjalnie niedozwolonej Treści/Opinii, wskazanie podstawy prawnej lub podstawy umownej, na której opiera się decyzja, oraz wyjaśnienia dotyczące powodów, dla których na tej podstawie uznaje się daną Opinię za treść niedozwoloną;
jasne i przyjazne dla Użytkownika i Zgłaszającego informacje na temat przysługujących im możliwości odwołania się od decyzji.
Użytkownik, którego Treść lub Opinia została usunięta lub Zgłaszający, któremu Usługodawca odmówi usunięcia zgłoszonej Treści/Opinii, mogą złożyć odwołanie od decyzji Usługodawcy.
Odwołanie można złożyć w następujący sposób:
e-mailowo – na adres: support@forktable.com;
na piśmie, najlepiej listem poleconym — na adres: ul Na Piaski 10a/2, 32-087 Zielonki.
Odwołanie powinno zawierać:
imię i nazwisko lub nazwę odwołującego się,
dane kontaktowe (adres e-mail, adres korespondencyjny),
szczegółowe uzasadnienie, dlaczego w opinii odwołującego się, dlaczego decyzja Usługodawcy jest błędna i powinna zostać zmieniona.
Usługodawca niezwłocznie potwierdza otrzymanie odwołania poprzez wysłanie powiadomienia na wskazany przez odwołującego się adres e-mail.
Odwołania są rozpatrywane w terminie 14 dni od dnia ich otrzymania, przez upoważniony zespół Usługodawcy (czynności te nie będą dokonywane w sposób zautomatyzowany, bez udziału człowieka).
O decyzji podjętej w wyniku rozpatrzenia odwołania, Usługodawca zawiadamia odwołującego się za pomocą poczty elektronicznej, a jeżeli równocześnie uzna zgłoszoną treść za treść niedozwoloną – podejmuje wobec niej działania przewidziane w Regulaminie.
Przesłanie Treści lub Opinii jest równoznaczne ze złożeniem przez Użytkownika oświadczenia, że jest on jej wyłącznym autorem. Użytkownicy ponoszą pełną odpowiedzialność za Treść/treść Opinii oraz skutki jej publikacji (w tym za naruszenia dóbr osobistych oraz praw własności intelektualnej podmiotów trzecich).
Przesłanie Treści/Opinii jest równoznaczne z udzieleniem Usługodawcy przez Użytkownika nieodpłatnej licencji niewyłącznej na jej wykorzystanie (dalej: „Licencja”).
Licencja zostaje udzielona na czas nieoznaczony (z możliwością jej wypowiedzenia na dwa lata naprzód, ze skutkiem na koniec roku kalendarzowego) i bez ograniczeń terytorialnych oraz obejmuje wykorzystanie Treści/Opinii na następujących polach eksploatacji:
utrwalanie i zwielokrotnianie w dowolnej ilości, dowolną techniką i w dowolnym formacie;
rozpowszechnianie w jakikolwiek sposób, za pomocą dowolnych środków przekazu, w szczególności poprzez publikację w ramach Aplikacji oraz w mediach społecznościowych Usługodawcy.
Licencja uprawnia Usługodawcę do modyfikowania Opinii, jeżeli jest to niezbędne do jej rozpowszechnienia w określony sposób, bez zmieniania jej istoty i treści.
Licencja upoważnia Usługodawcę do udzielania dowolnie wybranym podmiotom trzecim dalszych licencji na korzystanie z Opinii. Dalsza licencja, o której mowa w zdaniu poprzedzającym, może być udzielona przez Usługodawcę odpłatnie lub nieodpłatnie.
Użytkownicy zobowiązują się do niewykonywania autorskich praw osobistych przysługujących mu wobec Treści/Opinii (w tym prawa do oznaczania autorstwa Treści/Opinii oraz prawa do nadzoru nad korzystaniem z Treści/Opinii) oraz upoważnia Usługodawcę do wykonywania tych praw w imieniu Użytkownika.
§ 9.
Odpowiedzialność Usługodawcy
Usługodawca zobowiązuje się świadczyć usługi z dochowaniem należytej staranności.
W zakresie dozwolonym przez przepisy Kodeksu cywilnego oraz Ustawy o prawach konsumenta Usługodawca nie ponosi wobec Użytkowników odpowiedzialności za skutki:
wykorzystywania przez Użytkowników jakichkolwiek usług lub funkcjonalności dostępnych w ramach Aplikacji niezgodnie z ich przeznaczeniem;
podania przez Użytkowników nieprawidłowych lub nieprawdziwych danych;
skutki wykorzystania danych autoryzujących dostęp do Konta przez osoby trzecie, jeżeli osoby te weszły w posiadanie tych danych na skutek ich ujawnienia przez Użytkownika albo na skutek ich niedostatecznego zabezpieczenia przez Użytkownika przed dostępem takich osób;
działania i zaniechania Usługobiorców;
błędny lub fałszywy opis posiłków dostępnych w menu restauracji Usługobiorców;
błędny lub fałszywy opis alergenów w ramach posiłków wydawanych przez Usługobiorców;
jakość i skład posiłków wydawanych przez Usługobiorców;
błędny lub fałszywy opis rezerwacji.
W zakresie dozwolonym przez przepisy Kodeksu cywilnego oraz Ustawy o prawach konsumenta, Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za zakłócenia w funkcjonowaniu Aplikacji wynikające z:
działania siły wyższej;
prowadzonych w Aplikacji niezbędnych prac konserwatorskich i modernizacyjnych;
przyczyn leżących po stronie Użytkownika;
przyczyn niezależnych od Usługodawcy, w szczególności działania osób trzecich, za które Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności.
Usługodawca zobowiązuje się przeprowadzać prace, o których mowa w ust. 3 pkt 2 powyżej, w sposób możliwie najmniej uciążliwy dla Użytkowników oraz w miarę możliwości z wyprzedzeniem informować ich o planowanych pracach.
Usługodawca zobowiązuje się w miarę możliwości na bieżąco usuwać zakłócenia w funkcjonowaniu Aplikacji.
Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za skutki wszelkich interakcji zachodzących pomiędzy Użytkownikami i Usługobiorcami (niezależnie od miejsca wystąpienia tych interakcji), którzy nawiązali kontakt dzięki korzystaniu z Aplikacji.
§ 10.
Pozasądowe rozwiązywanie sporów
Użytkownik ma możliwość skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń.
Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Użytkownika z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych:
powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów;
Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej;
Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
Usługodawca informuje, że o ile taki obowiązek nie wynika z bezwzględnie obowiązujących przepisów prawa, nie korzysta on z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń.
§ 11.
Własność intelektualna Usługodawcy
Wszystkie elementy składowe Aplikacji, w szczególności:
nazwa Aplikacji;
logo Aplikacji;
zdjęcia i opisy;
zasady działania Aplikacji, wszystkie jej elementy graficzne, interfejs, oprogramowanie, kod źródłowy oraz bazy danych
- podlegają ochronie prawnej na podstawie przepisów ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych, ustawy z dnia 30 czerwca 2000 r. - Prawo własności przemysłowej, ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji oraz innych przepisów prawa powszechnie obowiązującego, w tym przepisów prawa Unii Europejskiej.
Jakiekolwiek korzystanie z własności intelektualnej Usługodawcy bez jego uprzedniego, wyraźnego zezwolenia jest zabronione.
§ 12.
Przetwarzanie danych osobowych
Informacje o przetwarzaniu danych osobowych przez Usługodawcę znajdują się w Polityce prywatności dostępnej pod adresem: https://forktable.pl/terms-and-conditions .
§ 13.
Zmiana Usługi
Usługodawca może dokonać zmiany Usługi w przypadku:
konieczności dostosowania Usługi do nowopowstających urządzeń lub oprogramowania używanych przez Użytkowników do korzystania z Usługi;
podjęcia przez Usługodawcę decyzji o usprawnieniu Usługi poprzez dodanie do niej nowych funkcjonalności lub modyfikacji dotychczasowych funkcjonalności;
prawnego obowiązku dokonania zmian, w tym obowiązku dostosowania Usługi do aktualnego stanu prawnego.
Zmiana Usługi nie może wiązać się z jakimikolwiek kosztami po stronie Użytkowników.
Usługodawca informuje Użytkowników o dokonanej zmianie Usługi poprzez umieszczenie na Koncie komunikatu informującego o zmianach. Niezależnie, informacja o dokonanej zmianie może zostać przesłana Użytkownikom za pomocą poczty elektronicznej.
Jeżeli zmiana Usługi będzie istotnie i negatywnie wpływała na dostęp do Usługi, Usługodawca zobowiązany jest poinformować Użytkowników o:
właściwościach i terminie dokonania zmiany oraz
prawie Użytkownika do wypowiedzenia Umowy o dostarczanie Usługi ze skutkiem natychmiastowym w terminie 30 (trzydziestu) dni od dokonania zmiany.
Informację, o której mowa w ust. 4 powyżej, Usługodawca przesyła Użytkownikom za pomocą poczty elektronicznej, nie później niż na 7 (siedem) dni przed dokonaniem zmiany.
Wypowiedzenie przez Użytkownika Umowy o dostarczanie Usługi na podstawie ust. 4 pkt 2 powyżej następuje poprzez złożenie Usługodawcy oświadczenia o wypowiedzeniu Umowy o dostarczanie Usługi. Oświadczenie, o którym mowa w zdaniu poprzedzającym, może zostać wysłane za pomocą poczty elektronicznej, pod adres wskazany w § 1 ust. 5 pkt 1 Regulaminu.
Wypowiedzenia Umowy o dostarczanie Usług na podstawie ust. 4 pkt 2 powyżej wywołuje takie same skutki, jakie § 8 Regulaminu przewiduje w wypadku odstąpienia od Umowy o dostarczanie Usługi z powodu wystąpienia Niezgodności.
§ 14.
Zmiana Regulaminu
Usługodawca może dokonać zmiany w Regulaminie w przypadku:
zmiany przedmiotu działalności Usługodawcy;
rozpoczęcia dostarczania przez Usługodawcę nowych usług, modyfikacji usług dotychczas dostarczanych lub zaprzestania ich dostarczania;
dokonania technicznej modyfikacji Aplikacji wymagających dostosowania do nich postanowień Regulaminu;
prawnego obowiązku dokonania zmian, w tym obowiązku dostosowania Regulaminu do aktualnego stanu prawnego.
O zmianie Regulaminu Użytkownicy zostaną poinformowani poprzez opublikowanie jego zmienionej wersji na stronie internetowej Aplikacji. Niezależnie, zmieniona wersja Regulaminu zostanie przesłana Użytkownikom pocztą elektroniczną.
Do Umów o dostarczanie Usługi zawartych przed zmianą Regulaminu, stosuje się postanowienia ówcześnie obowiązującego Regulaminu.
Użytkownik, który nie zgadza się na zmianę Regulaminu, może wypowiedzieć Umowę o dostarczanie Usługi ze skutkiem natychmiastowym w terminie 10 (dziesięciu) od dnia otrzymania informacji o zmianie Regulaminu. Brak wypowiedzenia uznaje się za zgodę na zmianę Regulaminu.
Wypowiedzenie Umowy o dostarczanie Usługi następuje poprzez złożenie Usługodawcy przez Użytkownika oświadczenia o wypowiedzeniu tej Umowy. Oświadczenie, o którym mowa w zdaniu poprzedzającym, może zostać wysłane za pomocą poczty elektronicznej, pod adres wskazany w § 1 ust. 5 pkt 1 Regulaminu.
Niezwłocznie po otrzymaniu oświadczenia, o którym mowa w ust. 5 powyżej, Usługodawca usuwa Konto.
§ 15.
Opłaty i rozliczenia
W przypadku, gdy Użytkownik zamawia posiłki w restauracji Usługobiorcy za pośrednictwem Aplikacji – klikając przycisk „Przejdź do płatności” zobowiązuje się do zrealizowania płatności na rzecz Usługobiorcy.
Płatności w ramach Aplikacji obsługiwane są za pośrednictwem zintegrowanych z Aplikacją – zewnętrznych systemów płatności oferowanych przez Stripe Inc.
§ 16.
Postanowienia końcowe
Aktualna wersja Regulaminu obowiązuje od dnia 01.12.2025 r.
Regulamin podlega prawu polskiemu. Wszelkie spory na gruncie niniejszego regulaminu będą rozwiązywane w drodze polubownych negocjacji, a w przypadku, gdy nie dojdzie do porozumienia - przed właściwym sądem powszechnym.
W sprawach nieuregulowanych w Regulaminie zastosowanie znajdą przepisy powszechnie obowiązującego prawa polskiego.